علت برگ ریزی بن سای آپارتمانی

علت برگ ریزی بن سای آپارتمانی

بن سای های آپارتمانی باید در دمای بالای ۶۰ درجه فارنهایت نگهداری شوند. به این معنا که در تمام فصل زمستان این گیاه باید در داخل ساختمان قرار بگیرد. در اینصورت  بیشتر نژادهای بن سای های آپارتمانی (فیکوس، کارمونا و غیره) برگ ریزی کمی دارند، مگر این مشکلی پیش آمده باشد. چند علت برگ ریزی بن سای آپارتمانی را باهم بخوانیم:

*اگر خاک بن سای سنگین بوده و آب را در خود نگه دارد،*

آبیاری زیاد موجب ریزش برگ های بنسای می شود. این امر موجب پوسیدگی ریشه شده و به تدریج برگ های گیاه می ریزند.

تنها زمانی گیاه را آبیاری کنید که خاک آن کمی خشک باشد .برای اطمینان از این بابت بهتر است با انگشت یا هر چیزی چند سانتی خاک را کنار بزنید و از میزان رطوبت ان اطلاع بیابید.

آبیاری کم نیز از دلایل بسیار رایج می باشد. بنسای در ظرف کوچک قرار داده(گلدان کوچک و با خاک اندک) می شود و ممکن است شما آبیاری به آن را فراموش کنید. در نتیجه ریشه گیاه خیلی زود می میرد و برگ ریزی می کند.

آبیاری زیاد در طی مدت طولانی گیاه را ضعیف می کند، اما آبیاری کم ریشه آن را کشته و در چند روز برگ ها میریزند.

درمورد آبیاری به این نکته مهم نیز باید اشاره نماییم که اگر از اب لوله کشی استفاده می نمایید بهتر است ان را ۲۴ ساعت در ظرفی قرار دهید تا کلر ان از بین برود و همدمای محیط منزلتان شود سپس اقدام به ابیاری نمایید.

و اینکه سعی کنید ابیاری طوری صورت پذیرد تا دورتادور گیاه کاملا اب بخورد.و سعی نمایید تا تنه ی گیاهتان را خیس ننمایید.

یکی دیگر از دلایل شایع برگ ریزی بونسای ، نور نامناسب است. تمام بنسای ها، حتی بنسای های آپارتمانی، به نور زیاد نیاز دارند. بهترین نور برای آنها نور پشت پنجره میباشد . یعنی نوری که از شیشه فیلتر شده باشد.

از قلقهای دیگر نگهداری بونسای ، چرخاندن ان میباشد. علت این کار رسیدن نور به تمام اجزای گیاه و یکنواخت نور خوردن ان میباشد.

*همیشه در صورت برگ ریزی بدنبال آفت هم بگردید.یکی از علل ریزش برگ وجود انواع شته،کنه ویا شپشک ها می باشد.

این پست آپدیت شد در تاریخ ۱۳۹۷/۰۳/۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *