دفع حشرات موذی گلدان

دفع حشرات موذی گلدان

بار ها دیده شده کسانی که در منزل از گل و گیاه طبیعی استفاده میکنن از وجود حشرات گله می کنند. وجود حشراتی چون مورچه ، هزار پا ، مگس ، مگس سفید ، پشه ، پشه سیاه (انواع پشه ریز) ابدزدک و … باعث ایجاد حس نا امنی در منزل میکند.

ما در این آموزش با شما فرا میدهیم که چگونه بتوانید به سادگی با انها مقابله نمایید .

نکته اول تهیه خاک با کیفیت است . خاکهایی که از کودهای حیوانی کمتری استفاده کرده اند و یا از سموم افت کش استفاده نموده اند دارای تخم و لارو  کمتری از حشرات در خود هستند.

نکته دوم روش مبارزه با این افات است .شاید بهترین و موثرترین راه و روش مبارزه با حشرات موذی خاکزی استفاده از سموم افت کش و حشره کش می باشد .

اکثر سموم افت کش موجود در بازار دارای طیف اثر بر روی این حشرات میباشند . سمومی چون سوین ، لیندین و یا  دیازینون ، دوراسبان ، پرمترین و… را میتوان با نسبت ۱ تا ۳ در هزار با اب مخلوط کرد و با اب سمی شده اقدام به ابیاری کامل پای گیاه نمود تا سم به کل خاک موجود در گلدان نفوذ کرده و حشرات را کشته یا فراری دهد . ضمنا  اگر سم کونفیدور  توانستید تهیه کنید خیلی خوب نتیجه میگیرید . در صورت امکان میتوان برای نتیجه بخشی بهتر به فاصله ی ۱۵-۲۰ روز دوباره اقدام کرد. ولی زیر این بازه ی زمانی تکرار این کار انجام نگردد.

 

*** در صورتی که دسترسی به این سموم برای شما مقدور نمیباشد ساده ترین راه تهیه سمهای پودری حشره کش از سوپرمارکتها میباشد که به وفور یافت میشود.

با ترکیب کردن این سموم با اب واقدام به ابیاری نیز می توان این حشرات را ازبین برد . خیلی از این ترکیبات حاوی سوین یا لیندین میباشند که مناسب برای افت کشی خاک گلدان نیز میباشند .

برای نتیجه گیری بهتر ۲بار اقدام به سم دهی بنمایید .

در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید از بخش نظرات استفاده نموده و سوال خود را مطرح نمایید .

 

 

این پست آپدیت شد در تاریخ ۱۳۹۷/۰۳/۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *